vår sommaroas

Idag har jag gjort iordning vår balkong. Blev nöjd, hoppas vi får en lång sommar så vi kan njuta av vår lilla oas. Blev en matinspirerad plantering. Eftersom vi köpt vår undebart bra grill så ville jag ha känslan av ett sommarskafferi. I krukorna finns jordgubbar, sallad, persilja, gräslök, dill och citronmeliss. Om ni letar efter mig och David så sitter vi på balkongen och äter och njuter av livet ♥ (Tyvärr blev ej bilderna jättebra, men hoppas ni får lite av känslan iaf...)

















Har inte hunnit skriva om midsommar. Var en helt underbar och klassisk svensk midsommar (förutom att det fattades regn då :P). Vi har med Emelie och Jacob i Åsa i deras stuga. Midsommarhelgen innehöll båttur med lunch på en ö, midsommarmat, jordgubbstårta i stora lass, sol, bad, fisketur och allmän semsterkänsla. Tack för en underbar helg :)

Idag har det också varit sommar- och semsterkänslor för hela slanten. Började med plantering och sedan har jag, Karin och Lisa legat på Skräcklan hela dagen. Blev premiärbad idag, hela 4 dopp i det blå :) Malin och Caroline tillkom och vi gick till Skogshyddan och fikade för att fira Carolines födelsedag idag. Grattis! Dagen avslutades med Allsång på Skansen och smågodis hemma hos mig.

Nu sitter jag och väntar på min sambo som varit på besök i sin hemstad. Imorgon blir det jobb igen (började på mitt sommarschema igår och jobbar nu kommande 6 veckor.. kul att vara tillbaka på jobbet på allvar igen..)



Kommentarer
Postat av: Emma

Vad fint Tina!! Jag har inte hunnit/orkat/tagit mig tid att göra i ordning på våran än... Mina fingrar är ju så långt i från gröna dem kan komma tyvärr :( Men jag kanske kan lyckas bara jag försöker?! Saknar dig, kul att läsa att du har det bra! Kraam!

2010-06-30 @ 23:11:31
URL: http://mittsmastadsliv.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack själva för en supermysig helg! Åh vad fint det blev på balkongen, det ser verkligen jättehärligt ut! Kram

2010-07-08 @ 09:51:20
URL: http://emeliesundkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0